Wachttijden

We hebben 2 soorten wachttijden: de aanmeldwachttijd en de behandelwachttijd. De aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen de aanmelding en intake. De behandelwachttijd is het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling. We bepalen deze wachttijden op basis van de laatste 2 maanden. Daarnaast kijken we ook vooruit naar de ruimte in de agenda's van onze behandelaren. De wachttijden kunnen daardoor afwijken en blijven altijd een indicatie.

Het kan zijn dat tijdens het intakegesprek naar voren komt dat Forte GGZ niet de passende zorg kan geven die op dat moment nodig is. We verwijzen je dan terug naar de huisarts. Vul het aanmeldformulier daarom zo volledig mogelijk in, zodat ons aanmeldteam de juiste gegevens heeft om de aanmelding te beoordelen.

Let op: Locatie Zwolle biedt alleen AD(H)D behandeling in de vorm van groepsbehandeling aan. Op de overige locaties worden individuele behandelingen aangeboden.

Wachttijden

Bijgewerkt op: 18 februari 2025

Groningen

Aanmeldwachttijd: 40 weken

Behandelwachttijd: 11 weken

Leeuwarden

Aanmeldwachttijd: 15 weken

Behandelwachttijd: 10 weken

Assen

Aanmeldwachttijd: 45 weken

Behandelwachttijd: 7 weken

Zwolle

Aanmeldwachttijd: 44 weken

Behandelwachttijd: 10 weken

Budgetplafonds

Houd er rekening mee dat de wachtlijst die op onze website staat, mogelijk langer kan zijn door afspraken met je zorgverzekeraar. Dit heeft te maken met zogenaamde ‘budgetplafonds’.

Wat is een budgetplafond?

Ieder jaar maken zorgverzekeraars afspraken met zorgverleners over het maximale bedrag dat gedeclareerd mag worden, ook wel ‘budgetplafonds’ genoemd. Vanwege de budgetplafonds kan het voorkomen dat we tijdelijk geen nieuwe cliënten kunnen aannemen die bij die verzekeraar verzekerd zijn. Hierdoor kan het zijn dat je langer moet wachten.

Wat kan ik doen als het budgetplafond bij mijn verzekeraar bereikt is?

Je kunt contact opnemen met de afdeling ‘zorgbemiddeling’ van jouw zorgverzekeraar. Zij kunnen je informatie geven over andere zorgverleners waarbij je terecht kunt.

Wachttijden te lang?

Wanneer je de wachttijd te lang vindt kun je altijd contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je hierin ondersteunen, zodat je mogelijk sneller geholpen kunt worden. De maximaal aanvaardbare wachttijd die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk is overeengekomen (de Treeknorm) bedraagt voor de toegang tot de polikliniek en diagnostiek 4 weken. Voor behandeling is de maximaal aanvaardbare wachttijd 7 weken.