Forte GGZ vindt het belangrijk dat jij de zorg ontvangt die aansluit bij jouw behoeften. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over een onderdeel van je behandeling, een medewerker of de organisatie. Als dat het geval is, laat het ons dan weten, zodat we het kunnen verbeteren. Jouw mening is belangrijk en als we in gesprek gaan begrijpen we elkaar meestal beter. We leren van jouw klacht zodat we dergelijke situaties in de toekomst kunnen voorkomen.
Wie kan een klacht indienen?
-
Cliënten
-
Wettelijke vertegenwoordiger of naaste (deze moet een ondertekende schriftelijke machtiging van jou als cliënt hebben)
-
Nabestaanden
Je kunt een klacht indienen tot 6 maanden na de gebeurtenis van de klacht.
Lees hieronder welke stappen je kunt doorlopen.
Als je ontevreden bent over je behandeling, verzoeken we je eerst om dit met je behandelaar te bespreken. Vaak kan een gesprek op deze manier al leiden tot een oplossing.
Als je na het gesprek met je behandelaar nog steeds niet tevreden bent, kun je contact opnemen met de afdeling kwaliteit van Forte GGZ door ons klachtenformulier in te vullen. Onze afdeling kwaliteit schakelt dan de leidinggevende in om contact met jou op te nemen en samen naar een oplossing te zoeken.
Als het gesprek met de leidinggevende geen oplossing biedt, kun je contact opnemen met de externe klachtenfunctionaris van Forte GGZ, Henriëtte Krüger. Zij is onafhankelijk en zal de klacht zorgvuldig onderzoeken en samen met jou zoeken naar een passende oplossing via de informele route. Vul hiervoor het externe klachtenformulier in.
Ben je niet tevreden over de uitkomst van de informele route en wil je een formele klacht indienen, dan zal de externe klachtenfunctionaris het formele klachtenproces opstarten.
Wat gebeurt er na een formele klacht?
De bestuurder van Forte GGZ zal binnen zes weken na ontvangst van de formele klacht schriftelijk een oordeel geven over de klacht en de genomen maatregelen. Als je het niet eens bent met dit oordeel, kun je een beroep doen op de geschillencommissie. Op de website van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg vind je meer informatie over de vervolgstappen.
Forte GGZ is aangesloten bij de Geschillencommissie.
