Veelgestelde vragen


Forte GGZ heeft op een aantal veelgestelde vragen (F.A.Q.) haar antwoorden op deze pagina weergegeven. We hebben deze onderverdeeld in twee categorieën: 
  • Vragen voor of tijdens de aanmelding
  • Vragen voor of tijdens de diagnostiek of behandeling

Vragen voor of tijdens de aanmelding

Waar kan ik de wachttijden vinden?
De actuele wachttijden kunt u in de blauwe balk bovenaan de homepagina vinden onder het kopje ''Wachtlijstinformatie''. De wachttijden worden wekelijks bijgewerkt. U vindt hier de wachttijden voor de verschillende locaties en de ​wachtlijst voor intake en een wachtlijst voor behandeling.

Welke behandelingen biedt Forte GGZ?
Angst, depressie, trauma, ADHD of autisme kunnen een grote invloed hebben op het dagelijkse leven. Psychische/psychiatrische problematiek kan ertoe leiden dat relaties in het gezin, familie en werkomgeving onder druk komen te staan. Forte GGZ werkt met de cliënt aan ruimte en perspectief door onderzoek en behandeling, gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek. Forte GGZ biedt verschillende behandelvormen, bijvoorbeeld (Cognitieve) gedragstherapie. Psychotherapie. EMDR. Medicatiebehandeling en Schematherapie.

Hoe weet ik of mijn problematiek passend is bij de specialistische zorg die Forte GGZ levert? 
Neem hierover gerust contact op met het aanmeldteam. Zij zijn bereikbaar via het secretariaat en kunnen samen met u kijken of Forte GGZ een passende plek is voor u. 

Hoe kan ik mij aanmelden?
U kunt zich digitaal aanmelden via de knop aanmelden op de homepagina van onze website. Hier kunt u een aanmeldformulier invullen. We hebben daarnaast een verwijzing van de huisarts nodig. 

Wat kan ik verwachten nadat ik mij heb aangemeld?
Wanneer de aanmelding compleet is staat u bij ons op de wachtlijst en wordt het beoordeeld: past de problematiek die genoemd wordt bij de specialistische hulpverlening van Forte GGZ? Wanneer de wachttijd voorbij is, krijgt u telefonisch een uitnodiging voor één of twee gesprekken met een (regie) behandelaar van Forte GGZ. Tijdens dit gesprek is er ruimte om de vraagstelling verder te verduidelijken. Ook legt de regiebehandelaar het vervolg en de werkwijze van Forte GGZ uit.  

Hoe lang moet ik wachten voordat er gestart wordt met de behandeling?
Dit is afhankelijk van de geadviseerde behandeling. Ons streven is om dit zo snel mogelijk in te plannen nadat het adviesgesprek is geweest. De wachttijd is mede afhankelijk van de dagen en tijden die u aan ons doorgeeft.

Hoe wordt de zorg bij Forte GGZ vergoed?
Nadat u zich hebt aangemeld bij Forte GGZ en er een intake is geweest, kan Forte GGZ declaraties indienen bij uw zorgverzekering. Dit gebeurt na afronding van uw behandeling of na een jaar na aanmelding.​ U vindt op de pagina 'Van aanmelding tot vergoeding' vindt u meer informatie. 

Vragen voor of tijdens de diagnostiek of behandeling

Wanneer heb ik mijn volgende afspraak?
U kunt contact opnemen met het secretariaat als u wilt weten wanneer u de volgende afspraak heeft. Het secretariaat kan ook een afspraken-overzicht naar u toesturen.

Kan ik mijn afspraken verplaatsen?
Voor het verplaatsen van afspraken kunt u contact opnemen met het secretariaat. Bij Forte GGZ geldt dat afspraken ten minste 24 uur van tevoren afgezegd dienen te worden. Indien dit niet gebeurt, zijn wij genoodzaakt €30,- bij u in rekening te brengen.

Waarom moet ik betalen als ik een afspraak niet ben nagekomen? 
De behandelaar(s) hebben tijd voor u vrijgemaakt. Dat doet hij/zij omdat hier van te voren een afspraak over is gemaakt. De behandelaar reserveert hiervoor een plekje in zijn/haar agenda. Wanneer u niet bent verschenen bij deze afspraak ontstaan er onnodige wachtlijsten. In de tijd die voor u gereserveerd was, hadden wij iemand anders kunnen helpen.  

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt een adreswijzing via de e-mail (info@forteggz.nl) aan ons doorgeven. Graag horen wij ook per wanneer u gaat verhuizen.​

Kan ik mijn behandelaar spreken?
Wanneer u de behandelaar wilt spreken, kunt u contact opnemen met het secretariaat, zodat u kan worden doorverbonden. Eventueel kan er een telefonisch consult worden ingepland. U mag ook een e-mail sturen naar info@forteggz.nl, de e-mail wordt dan naar de behandelaar doorgestuurd.​

Kan ik een herhaalrecept krijgen voor mijn medicatie? 
Medicatie kunt u via onze website aanvragen via het kopje 'Herhaalrecept' in de blauwe balk op de homepagina. Medicatie ligt binnen een week in de apotheek, dus zorg ervoor dat je het op tijd aanvraagt. 
 
Forte GGZ © 2019  |  Sitemap  |  Voorwaarden  |  Klachten  |  Privacy  |  Cookiebeleid  |  Klokkenluidersregeling
Menu